"Célozd meg a Holdat! Még ha elhibázod is, a csillagok közt landolsz." /Les Brown/

Csillagkulcsok

Csillagkulcsok

Hogyan kezdd el a változást ? -A Sport

2016. augusztus 24. - Nagy Rajmi

Úgy döntöttem, hogy egy új "sorozatba" vágom fejszém. Ez a sorozat arról fog szólni, hogy miként változtathatod meg az életed pozitív irányba egyszerű lépesekkel. Az első részben a sport témakörről szeretnék írni, hiszen attól függetlenül, hogy mindenki azt mondja, mennyire hasznos meg egészséges, de senki sem tesz lépést felé. Ennek elkerülése érdekében foglak Téged instrukciókkal ellátni egy kicsit másabb nézőpontból.

love-sport--final.png

Gondolom Neked is mondták már -vagy legalább hallottad valakitől-, hogy a sport mennyire fontos az életünkben. Ez így is van ! Aztán bele akarunk vágni, de nem lesz belőle semmi, inkább bevágunk egy zacskó chipset és mellé egy pohár kólát. Egyszerűen nem érezzük úgy, hogy megbírnánk csinálni. Szerintem ennek egyébként az is lehet az oka, hogy a TV-ben azt látjuk, mennyire tökéletes mindenki és így el se hisszük, hogy képesek lennénk rá, meg aztán a sok negatív meggyőződés... Na de bele is kezdek, nem pazarolom tovább a pixeleket.

Az elhatározás

www_tvn_hu_28d9ca7b3d17f28ebdf77d096ee851df.jpg

Ahhoz, hogy valaki aktív sportolásba kezdjen, kell egy elhatározás. Igazából ez annyit tesz, hogy legbelül eldöntjük, hogy: "Változni akarok !
Ha ez már megvan, onnantól már egy kicsit könnyebb lesz, mert tisztázod az elméddel, hogy mit akarsz és ez nagyon fontos !

A hitrendszer

 Ha fogyni vagy erősödni szeretnél, akkor nem mindegy, hogy miben hiszel, hiszen igazából ez teljes mértékben befolyásol. A hitrendszerünkön úgy tudunk a legkönnyebben változtatni, ha különböző megerősítéseket mondunk vagy írunk le, majd ezek beépülnek a tudatalattinkba és hopp, elkezdenek változni a dolgok. De ehhez nagyon sokszor le kell írnunk, vagy ki kell mondanunk bizonyos megerősítéseket. Ha napi szinten betöltesz egy A4-es lapot valamilyen kijelentéssel, az nagy valószínűséggel be fog épülni egy hónapon belül, de ez attól függ, hogy mennyire áll hozzád közel, mert akkor lehet kevesebb vagy kicsivel több idő is. (Erről bővebben ITT olvashatsz.)

Szerintem ahhoz, hogy valaki változtatni tudjon a testén, el kell fogadnia először is. Első körben egy egyszerű kijelentést javaslok: "Szeretem és elfogadom magam olyannak, amilyen vagyok!
Amikor már kellőképp szeretjük és elfogadjuk magunkat, utána jöhetnek a következő kijelentések. Válaszd ki azt, amelyik tetszik és légy kitartó! 
Bármibe kezdek, sikerül. , Úgy érzem, egyre karcsúbb vagyok. , Úgy érzem, egyre izmosabb vagyok. , Könnyen és gyorsan fogyok. , A testemet én irányítom. , Minden egyes nap közelebb vagyok a vágyott célomhoz. 

A motiváció

arnold-schwarzenegger-photoshoot-at-beach-wallpaper-hd.jpg

Nagyon nehéz úgy sportolni, hogy közben nincs mit elérni. Ha van egy sporttal kapcsolatos célod, az nagyban hozzáfog járulni a sikeredhez. Az, hogy Te milyen eredményt vársz magadtól az Te döntésed, de ezt le kell írnod, hogy bevésődjön az elmédbe ! Ezt mindenképp jelen időben és időponttal ellátva tedd, amiknek értéke számodra reálisnak kell lennie. A tudatunk csak jelent ismeri, az időpontra "rákoncentrál", a realitásra meg a hited miatt van szükség, ezért fontosak ezek.  
Álljon itt 2 példa: Mondjuk, ha fogyni akarsz, akkor: "2016 szeptemberében x (a kívánt testsúlyodat írd be) kiló vagyok." vagy ha egy kis izmot szeretnél és szeretsz méricskélni, akkor: "2016 októberében a bicepszem x centi vastag." Ezeknek millió variációja van. Leírhatod így is, leírhatod úgy is. Ez Rajtad áll !

DE...

Az emberek nagy részét nem motiválják mindig a jövőbeli dolgok. Emiatt szeretnék megosztani Veled egy jó kis trükköt, hogy teheted magad motiválttá, ha nem érzed az Erőt. 
1. lépés: Mi az amit nem szeretnél ? Írd le ! (Pl: Nem akarok kövér lenni. vagy Nem akarok vézna lenni.)
2. lépés: 4-5 mondatban írd le, ami a legnagyobb félelmed ezzel kapcsolatban. (Olyat írj, ami tényleg elrettent.) Tételezzük fel, hogy nem akarsz kövér lenni. Mi a legrosszabb, ami történhet ? 
Túlsúlyos vagyok. Mindennap csak ülök és zabálok, nem sokat mozgok. Nem vagyok önmagam. Amiért nem mozogtam semmit és ellustultam, kialakult nálam a 2-es típusú cukorbetegség és a vércukorszintem is magasban. Az orvosok nem jósolnak sok időt nekem.
3. lépés: Egy kicsit éld bele magad ! Ugye milyen szar lenne ?
4. lépés: Most pedig tedd meg az ellenkezőjét, írd le, hogy milyen csodálatos dolgok történhetnek Veled, ha sportolsz! 
Most tegyük fel, hogy egy brutális fogyáson vagy túl és... (Itt egyébként kicsit részletesebben írd le !)
Az életem egyre csodásabb és csodásabb, miután 40 kilót lefaragtam a súlyomból ! A sportolásnak hála az élet minden területén sikeresebb lettem ! Az elért célom miatt úgy érzem, hogy teljesen önmagam vagyok, ennek köszönhetőnek megtaláltam az ideális társam, aki ugyanolyan egészséges és fitt, mint én ! A sikeremről elkezdtem egy blogot vezetni, majd a hatalmas érdeklődés végett írtam egy könyvet is a történetemről, mely megjelent a nagy könyvesboltokban ! Emellett előadásokat is tartok a siker témakörében és ismert személyi edző vagyok !  
5. lépés: Éld bele magad ebbe is ! Sokkal jobb érzés, nemde ?

Sport, mint szokás

Mi is az a szokás ? A szokás azt jelenti, hogy egy adott cselevést automatikusan, alig befektetett energiával végzünk, pontosabban észre sem vesszük, hogy csináljuk, de csináljuk, így nem kell rá összpontosítani.(Legalapvetőbb szokások: fogmosás, evés, ivás, zuhanyzás, cipőfűzés)

Ebből a kis leírásból már rájöhettél, hogy miért fontos szokást kiépíteni a sportolással kapcsolatban. A szokás segítségével így eléred, hogy szükséged is legyen erre, vagyis nem tudod nem csinálni, ha valami a szokásoddá válik. 

Mi kell ahhoz, hogy egy cselekvés a szokásoddá váljon ?
-1. Végezd minden nap !
-2. Lehetőleg ugyanabban az időpontban !
-3. Nem árt,ha fokozatosan csinálod ! *'
-4. Készíts hozzá tervet ! *"
-5. Csináld körülbelül 30 napon keresztül !

*' = Tegyük fel, hogy belekezdesz a futásba és teljesíteni akarod a maratont, de még soha életedbe nem futottál, akkor nem érdemes 1 km-nél többel kezdened, hiszen ezzel csak távolabb kerülsz a vágyott céltól. Szóval mindig a saját képességedhez mérten kezdj bele !
*" = A tervhez szükséged van egy előtte-utána való fix cselekményre. Pl.: Előtte haza jössz a suliból/munkából, elmész futni vagy akármi, majd lezuhanyzol. Ennyi az egész !

Sportok

Nem, nem fogok minden sportot felsorolni...,de leírok pár lehetőséget, amikbe simán belekezdhetsz és nem kerülnek sok pénzbe. (Persze van pár, amihez kell egy kis tanulás, de ügyes vagy Te !)

Futásfutas.jpg

Szerintem az egyik legegyszerűbb sportolási lehetőség, a futás. Futni szinte bárhol lehet. Parkban, útmentén, hegyekben, erdőkben, salakon, futópadon, bárhol és persze ingyenes a felszereléseken kívül.
Szükséges felszerelés: Kényelmes cipő és kényelmes ruha 

Úszás
large_3.jpg

 Az úszás már egy picit macerásabb, hiszen egy medencére, egy tóra vagy egy tengerre szükségünk lesz. Ezt leszámítva ez a sport is szinte ingyenes !
Szükséges felszerelés: Egy fürdőruha v. úszódressz (+úszószemüveg, úszósapka)

Kondizáspic86973.jpg

A fiatalok és fiatal felnőttek között szerintem ez az egyik legelterjedtebb edzésmód, hiszen a súlyok és a gépek segítségével egyszerűbben érhetünk el izomnövekedést, mint mondjuk egy saját testsúlyos edzésmóddal. Ha jó konditerembe jár az ember, akkor jó barátokat is találhat ott. De ide már szükségünk lesz egy bérletre, ami úgy 5-6 ezer Ft között megvehető, bár ez az adott helytől függ, mondjuk ha van egy saját kondid, akkor az is jó. De mielőtt neki vágnánk érdemes utánanézni a neten, hogy milyen gyakorlatokat célszerű csinálnunk. Rengeteg erről szóló oldalt lehet találni, mellesleg érdemes még a konditeremben érdeklődni, hogy mit ajánlanak.
Szükséges felszerelés: Egy szimpatikus edzőcipő + sportos ruha (meg bérlet)

Biciklizés
fa4a94fdb7c4bba73af25c060ed530ad.jpg

Szintén az egyik legismertebb sportág, a biciklizés. Erről szerintem nem is kell sok mindent leírom, mert szinte mindenki tud biciklizni. Ez is olyan egyszerű, mint a futás, könnyen el lehet kezdeni és nem kerül semmibe (leszámítva ugye a biciklit). 
Szükséges felszerelés: Ugyanaz, minta futásnál + bicikli

Jógayoga-sunset-meditation.jpg

 Hmm... jóga. Mire is jó a jóga ? Úgy gondolom a jóga egy nagyon jó "testmozgás" bárki számára. Könnyedén ellazít, ezáltal kiöli a stresszt belőled, sokkal hajlékonyabb is leszel tőle, emellett közelebb is kerülhetsz önmagadhoz. Ha nem jógáztál még soha életedben, akkor adok pár ötletet ehhez.
Ezt a féle "testmozgást" különböző jógaórákon vagy akár otthon is elsajátíthatod.  A jógának rengeteg változata van és ezt Te is döntöd el, hogy melyiket szeretnéd választani, de én kezdésnek a hatha jógát ajánlom, hiszen az a legegyszerűbb. Ahol én voltam, ott úgy zajlott az egész, hogy először is lefeküdtünk a polifoamra, (Nem mindenhol adnak, szóval célszerű vinned magaddal !) 5 percen keresztül meditáltunk, majd elkezdtük. Aztán kicsit több, mint másfél órán keresztül végeztük a gyakorlatokat, majd a végén megint tartottunk egy 5 perces meditációt. Megijedned nem kell tőle, hiszen ha mondjuk nem tudsz valamit megcsinálni, akkor le is pihenhetsz addig. 
Ha otthon szeretnéd gyakorolni, akkor azt tanácsolom, hogy keress a neten oktatóvideókat, amiken normálisan bemutatják, hogy mit kell csinálni. Mellesleg ha beírod, hogy: "jóga" , akkor ki fog dobni csomó oldalt, ahonnan tájékozódhatsz vagy akár előfizethetsz is, ha már komolyabban gondolod. Igazából ennyi az egész !
Szükséges felszerelés: Egy kényelmes öltözék + egy nyugtató zene

Otthoni edzés

Ha nem szeretnél sehova sem eljárni, hanem csak otthon szeretnél mozogni, akkor erre is van megoldás. A otthon való edzésnek nagyon sok módja van. Lehet súlyzózni, felüléseket, fekvőtámaszokat csinálni, mindent, de én észrevettem valamit magamon ezzel kapcsolatban. Lusta vagyok összeállítani minden reggelre edzéstervet meg a nap többi részére is.(Igen, minden reggel edzek egy kicsit. Erről később még mesélek !) Aztán egy kis keresgélés után belebotlottam ilyen illusztrációval ellátott edzéstervekbe, amik nagyban megkönnyítették a dolgom. Egy kis ízelítőt láthatsz a képen is ! (Ha rákattintasz, akkor a galériában többet is találsz !)

Ennyit a sportokról. Szóval... Találd meg a Hozzád megfelelőt majd csináld szorgalmasan ! Sok sikert kívánok ! ;)

Remélem tudtam segíteni azzal, amit leírtam ! Ha nem értesz valamit, akkor nyugodtan írj ! Bármikor segítek ! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://csillagkulcsok.blog.hu/api/trackback/id/tr2611526926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

micsoda? 2016.08.25. 09:56:18

Remek kezdeményezés, Gratulálok. Tényleg a fejben kezdődik, hogy akarj mozogni, és ne a patikába vidd a pénzed, és ne legyél nyelvtörő:)

Nagy Rajmi 2016.08.25. 11:04:28

@micsoda?: Köszönöm szépen a gratulációt és az építő kritikát !:) Igyekszem egyre jobban fejlődni az írásban !

Dorinda41 2016.08.25. 11:22:27

Az unokámat vittem le babaúszásra. A végére azt hittem, hogy ott pusztulok bele a medencébe. No itt kezdődött a motiváció, hogy fogynom is kell és többet mozognom. Találtam egy nagyon jó mozgásterapeutát, aki azzal kezdte, hogy bármennyit mozgok, az már jó. Ha napi két lépéssel teszek meg többet, az pont kettővel több, mint előtte. Ne hajtsam magam, nem akarok én két nap alatt svájci néger lenni. Olyat sportoljak, amit szeretek. De a legfontosabb a türelem. Rómát sem egy nap alatt építették fel. Nem kell nekem rögtön egy egész órát mozogni egyfolytában. Mozogjak annyit, amennyi jól esik, aztán pihenjek. Utána megint mozgás. Ha fél perc mozgás, akkor fél perc. Ne foglalkozzak a fitnesz nácik véleményével, az internetes fórumokat felejtsem el. Igaza volt. Először hetente kétszer mentem, 3 hét után mindennap. Az első úszásom (már ha azt a kapálózást annak lehet nevezni), egészen a medence feléig tartott. Ott kifulladtam, illetve majdnem belefulladtam. Iszonyú boldog és büszke voltam magamra, amikor sikerült az első két hosszt végigúszni leállás nélkül. Két és fél hónap alatt jutottam el 28 hosszig egyfolytában, fél óra időtartam alatt. Ez a fél óra a szintem. Ennyi esik jól jelenleg. Utána negyedóra szauna ás további fél óra vízi aerobik, mindenféle erősítő és ugribugri gyakorlatokkal. A gyakorlatok listáját megkaptam az ismétlés számokkal együtt. (na ezek sem mentek rögtön olyan számban, ahogy kellett volna). Először iszonyú nehéz volt, ma meg ha nem megyek, akkor vagyok kiakadva, mert hiányzik. 10 kg-ot fogytam eddig, a cukrom visszaállt gyógyszer nélküli normálisra. Ezzel együtt természetesen az étrendem is átalakult. Kezdek magam is fitnesz náci lenni:) Soha nem gondoltam volna, hogy valaha olyanokat keresek a neten, hogy fehérje porok, vagy azt fogom nézni, hogyan szálkásíthatnám az izmaimat. Pedig most megtörtént. Ráadásul szegény unokám is kénytelen az én tudatos életmódomat élni hétvégeken, mikor velem van. Tényleg csak elkezdeni nehéz. Szerintem a motiváció erőssége az, ami a legfontosabb. Nekem, hogy táncolni szeretnék a most 10 hónapos unokám lakodalmán. Ergo egészségesnek kell lennem.
Örülök, hogy van egy normális cikk arról, hogy ténylegesen hogyan kell elkezdeni. Sokat segített volna, ha akkor olvasom, amikor elkezdtem magam is. Remélem másoknak is segít elkezdeni.

Nagy Rajmi 2016.08.25. 11:40:44

@Dorinda41: Szívből gratulálok az eddig elért eredményedhez és kívánom, hogy a továbbiakban is így fejlődj ! Bár szerintem ezt nem is kell kívánnom, hiszen így lesz ! :)
Én is remélem, hogy ezzel sok embernek tudok segíteni ! Mellesleg hihetetlen érzéssel tölt el, hogy nem rég kezdtem el az írást és még fiatal is vagyok (szám szerint 16), de már vannak emberek, akik értékelik amit csinálok. Köszönöm !

nembal 2016.08.25. 12:18:04

Látom, törölted a hozzászólásomat,. de a cím még mindig hibás :-)

De akkor segítek, ha esetleg nem értenéd: a kezd ige felszólítómódban kezdd...

Dorinda41 2016.08.25. 12:54:51

@Nagy Rajmi: Húú, ha tudom, hogy még csak 16 éves vagy, akkor sokkal jobban megdicsérlek. Azt hittem, egy érett harmincas vagy az írásod alapján. Csak így tovább!

Egyallampolgar 2016.08.25. 13:24:18

Ezek alapvetően jó tanácsok de szerintem csak rövid távra. Utána kell az is, hogy az ember önmagában szeresse amit csinál. Tehát ne azt szeresse, hogy jönnek a like-ok a selfie-re mert, akkor sosem lesz elég.
A sport örömforrás. Mert endorfin szabadul fel mozgás közben, függővé lehet válni. Ha olyan tevékenységet végzünk ami örömet okoz, akkor az épít minket.
Persze az adott sportban szükséges az elméleti ismeret is, hogy legyen esély a fejlődésre és a pozitív visszacsatolásra. De a jó kinézet ne legyen cél. Legfeljebb egy járulékos haszon.

Nagy Rajmi 2016.08.25. 14:55:10

@Egyallampolgar: Egyetértek azzal, amit leírtál és én is így gondolom. Az tény, hogy írásomban elsősorban a rövidtávú célok kapnak helyet, mert kezdetben azzal tudnak csak azonosulni az emberek.
süti beállítások módosítása